toekomst 50+ en DA

Hier kun je je eventuele aanvragen voor regel en beleidsaanpassingen kwijt en overleggen.
Plaats reactie
El Marco
Luitenant
Berichten: 85
Lid geworden op: 17-01-2014 02:28

toekomst 50+ en DA

Bericht door El Marco » 04-11-2015 23:34

Het gaat duidelijk een stuk minder de laatste tijd, zowel met onze toernooiclan Dutch 50+ als met onze Rust & Trainingsclan Dutch Alliance.
Bij 50+ worden veel minder toernooien gewonnen met duidelijk veel minder actieve spelers en bekertotalen en bij DA is het een stuk stiller in de chat na onlangs vertrek van een paar teleurgestelde actieve leden.

Zoals jullie kunnen lezen in het vorige onderwerp, heeft de fusie tussen beide clans nu bijna exact een jaar geleden plaatsgevonden.
Het resultaat was boven verwachting, slechts een paar leden vertrokken en we hebben bij 50+ een paar maanden fantastische toernooien gespeeld (zonder uitzondering top3) met actieve en gezellige chat waar regelmatig gastspelers uit andere NL topclans met plezier meededen.

DA begon na de fusie heel stil, maar langzamerhand werd de chat daar actiever met bijv. actieve spelers die even geen tours wilden doen vanwege klim naar 2600 rating, etc.
Daar kwam versnelling in toen een groot deel van Dutch Assault aansloot bij DA.

Wat helaas nooit echt goed heeft gewerkt is het idee om prille spelers op te leiden met de kennis van al die ervaren spelers en dat ze dan na enige tijd actief zouden deelnemen bij 50+ toernooien.
Tegelijkertijd zag je bij 50+ zo nu en dan vertrek van de heel fanatieke (top)spelers naar topclans voor nieuwe uitdagingen en andere groep spelers die langzamerhand minder actief werden (andere interesses).

Het is nu de hoogste tijd om de clans frisse herstart te geven.
In dit topic gaan we ideeën uitwisselen en komen tot een plan voor de toekomst van beide clans.

Schoester
Clanlid Dutch Alliance
Berichten: 42
Lid geworden op: 17-10-2014 22:33

Bericht door Schoester » 06-11-2015 00:11

Hallo El Marco,

Eerste probleem voor deze discussie is dat alleen geregistreerde gebruikers kunnen reageren. Van diegene die geregistreerd zijn zijn de meesten geen lid meer van een van beiden clans. Ik weet niet of het mogelijk is deze discussie ook open te zetten voor niet-geregistreerden.

Dan de echte vragen/discussie. Ik zelf ben na 2 jaar ook minder JH aan het spelen. Ik kom er achter dat dat komt doordat er geen echte uitdaging meer in zit. Bij Might & Glory vind ik die nu wel. Het is dus met name het opbouwen en sterker maken van je troepen/basis die het spel leuk maken. Daar kunnen de toernooien (individueel en clan) bij helpen doordat je daar prijzen bij krijgt.

Om de clans (DA en 50+) actiever te maken lijkt me een lastige opgave. Misschien is de eerste stap om alle actievere spelers in een van beiden te verzamelen. Je hoeft dan niet ieder toernooi mee te doen, maar de chat zal iets actiever worden waardoor het spel ook leuker wordt/blijft. Bij toernooien wordt je dan vanzelf weer enthousiaster en scoort hoger. Nieuwere spelers blijven dan ook hangen en hierdoor wordt de clan weer actiever.

Dit is mijn eerste inbreng. Lijkt me een goede stap voor verdere discussie.

El Marco
Luitenant
Berichten: 85
Lid geworden op: 17-01-2014 02:28

Bericht door El Marco » 14-12-2015 18:43

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee.
Meerdere pogingen spelers erbij te betrekken. Een paar hadden zich gemeld, maar die blijken achteraf net zo min echt actief.

Bij DA ook niemand in beweging te krijgen.

Absoluut dieptepunt afgelopen toernooi:
Was al een week van tevoren aangekondigd (halverwege vorig jammerlijk mislukt toernooi) en vervolgens pakken we niet eens de 3e plek, waarvoor minder dan 20.000 bekers volstonden.
Het grootste deel van de clan deed gewoon amper iets of zelfs helemaal niets.

Het is gewoon nu verspilde moeite om hier tijd en aandacht aan te besteden.

Opties:
- clan laten doodbloeden
- clan opheffen
- een groepje actieven, dat geheel onverwacht opstaat

Plaats reactie