Uitslag toernooi 11 tot en met 16 juli

Hier kun je wat informatie over vorige toernooien zien etc. Dit graag altijd even bekijken en eventueel reageren.
Plaats reactie
Schoester
Clanlid Dutch Alliance
Berichten: 42
Lid geworden op: 17-10-2014 22:33

Uitslag toernooi 11 tot en met 16 juli

Bericht door Schoester » 16-07-2015 18:09

Eindelijk weer eens 2 toernooien achter elkaar gespeeld. 2e plaats behaald op ruime achterstand van nr. 1. Door een update is deze eindstand van 9:30 uur vandaag, dus 1,5 uur voor einde toernooi. El Marco is uiteindelijk nog steeds 15e geworden dus veel zal er niet meer gewijzigd zijn.

Speciale aandacht voor mjk die met zijn level 62 12e werd tussen alle 100+ levels. Gefeliciteerd.

De afgelopen toernooien zijn we eigenlijk met te weinig actieven. De top 15 heeft nu 80% van alle bekers gehaald. Eind 2014/ begin 2015 was dit 60%. Toen haalden we gemiddeld 85K bekers per toernooi. Nu voor de 2e keer minder dan 50K bekers.

Wat te doen?
1. DA met 50+ samenvoegen? Bij 50+ hebben we nu plek voor 65 man/vrouw. Lijkt me geen oplossing omdat de meesten bij DA zijn omdat ze geen toernooien willen spelen.
2. Nieuwe clan erbij zoeken. Is een optie, maar wie?
3. Zoeken naar andere clan en daar aansluiten. Bijvoorbeeld bij het DME cluster. Is ook een optie.

Ikzelf vind het jammer dat er zo weinig echt actieven zijn. Kan makkelijk nog meer bekers halen (met beide accounts). Ben echter al zolang bij deze clan dat ik ook niet (te) makkelijk weg zal gaan.

Iemand ideeën?

Onderstaand de uitslag van het toernooi:

Afbeelding

Xinx
Clanlid Dutch Alliance
Berichten: 25
Lid geworden op: 15-10-2014 19:51

Bericht door Xinx » 18-07-2015 08:03

Schoester,

Weer een puik overzicht !

Als je kijkt naar de levels van de spelers zijn die veelal ver boven de 100.
Dit betekent dat ze al een aantal jaren spelen. Ik denk dat voor velen de nieuwigheid er wel af is.

Ik denk dat het goed is als we weer een aantal actieve spelers uit een nederlandse clans halen. Ik denk dat het concept DA(rust) en Dutch50+ (toernooi) goed werkt, maar idd het aantal echt actieve spelers daalt.

Mijn voorstel zou zijn om na de zomervakantie actief op zoek te gaan naar nieuwe clans die met hetzelfde probleem zitten. Ik wil echter voorkomen dat we een nieuwe DME gaan worden, want zo actief zijn de meeste van ons niet meer.

El Marco
Luitenant
Berichten: 85
Lid geworden op: 17-01-2014 02:28

Bericht door El Marco » 21-07-2015 02:00

Shoester, weer dank voor het overzicht.

En eens met je zorgen.
Terugkijkend zie ik, dat ik mijn zorgen 2 maanden geleden ook heb geuit.
Toen ook een paar keer een discussie in de chat geleid, waar buiten wat ideeën geen duidelijke oplossing uitkwam.
Daan heeft toen vanuit Dutchies ook toenadering gezocht voor samenwerking, hoewel ik daar ook niet direct de oplossing zag (zijn stijl is toch duidelijk anders).

Zichtbaar kantelpunt was toernooi in April met die gekke "5o'clocksomewhere", wat toen ook een knauw gaf aan de samenwerking vanuit DA (toevallig speelden toen veel mee en die waren erg afgeknapt).
Maar het ging al eerder langzaam minder.
De fusie gaf een soort energy boost, die toch langzamerhand verdwijnt.

Je ziet dat vooral in minder top gastspelers (50+ was voor hen energiek, fun en een uitdaging voor top 5 maar zekerheid van diamanten) en het regelmatig verdwijnen van onze topspelers zoals Mol, NL en Vin en andere topspelers die het rustiger aan zijn gaan doen.
Ik vermoed (en vrees) dat het een natuurlijk proces is:
- een deel van de spelers besteedt nu tijd aan nieuwe dingen en minder aan JH
- anderen zoeken juist nieuwe uitdagingen binnen JH en gaan dan naar bijv. DME om zich met topspelers te meten.

Ik had gehoopt op nieuwe aanwas van "jonge" enthousiaste spelers ter verversing, maar dat gebeurt maar mondjesmaat.
Toch zie ik dat, naast weer een fusie (als tijdelijke opleving, maar met wie?), als enige valide optie.
Misschien moeten we wat meer leden luitenant maken, die actief gaan scouten naar potentiële spelers om aanwas van jonge spelers te bevorderen.
Uiteindelijk gaat het om de aantallen, waarvan er een paar overblijven zoals nu mjk, maar in het verleden een NL en Mol ook zijn geweest.

Plaats reactie